Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op frankrijk.startpagina.nl

gasflessen bijvullen

Marga
16 Dec, 2009 14:24

Kan ik de grijze gasfles in Frankrijk laten bijvullen? Weet iemand dat toevallig?

Alvast bedankt, Marga

Bewerkt 27 Dec, 2009 20:50
Maria
16 Dec, 2009 16:29

Alle soorten gasflessen worden gevuld, men is er niet zo zifterig als in NederlandX(

Antony
16 Dec, 2009 19:21

In Frankrijk worden GEEN gasflessen bijgevuld. Er zijn GEEN vulstations.

Als je met een grijze gasfles een Franse grijze gasfles of -tank bedoelt, dan is dat geen probleem. Die kan je overal gemakkelijk omruilen voor een volle fles.

Nederlandse gasflessen kan je in Frankrijk NIET ruilen of laten bijvullen. Die worden uitsluitend in Nederland bijgevuld.

Simpel is het om in Frankrijk een gasfles/gastank te kopen. Die zijn met de gewone nippel, die van de Campingaz-gastank bv, aansluitbaar. Heb je die Franse fles niet meer nodig, dan lever je hem in en ontvang je het aankoopbedrag (minus het gas uiteraard) terug. Moet je wel het aankoopbonnetje overleggen.

Marco
16 Dec, 2009 22:16

Het klopt wat Antony zegt is mijn ervaring Marga. Vullen is niet mogelijk. Trouwens, kijk voor informatie over gasflessn op de website http://www.lpginfosite.nl/gasflessensoorten.html . Daar vind je heel veel informatie over regelgeving en gasflessen.

veel succes, John

Jan J.
17 Dec, 2009 09:25

Inderdaad zoals anderen hier al zeiden je kan je FRANSE gasfles bij b.v. een tankstation (benzine)omruilen voor een volle. Maar dan moet die gasfles ook nog van dat tankstation of keten van tankstations komen anders doen ze het niet. Eén van de huurders van ons huisje had tegen de gewoonte in de tank van het tankstation in Ruoms omgeruild bij een soort Gamma aan de overkant, die kennelijk wat minder moeilijk deed. Toen wij onwetenden de gasfles voor omruil bij het tankstation brachten werd ons niet zo vriendelijk meegedeeld dat we bij die Gamma moesten zijn.

Over zifterigheid gesproken

Antoin
27 Dec, 2009 16:06

Maria weet dus duidelijk niet waar ze het over heeft.

Gasflessen vullen is VERBODEN in Frankrijk en wordt dus NIET gedaan. Je kunt alleen flessen wisselen, maar dat kan dus niet met een NL fles.

Maria
27 Dec, 2009 20:50

Antoin Schreef:

——————————————————-

> Maria weet dus duidelijk niet waar ze het over

> heeft.

> Gasflessen vullen is VERBODEN in Frankrijk en

> wordt dus NIET gedaan. Je kunt alleen flessen

> wisselen, maar dat kan dus niet met een NL fles.

Antoin hoe de gasboer in een gehuchtje bij St Brieux het doet weet ik niet : een ding is zeker mijn 10,5 kg gasflessen verandert hij van leeg in vol,vlg mij heb ik internationale flessen,of ik al die jaren in overtreding ben weet ik niet,wordt vervolgd Antoin ,zie m,n PM