Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op frankrijk.startpagina.nl

Pas op met tanken

GERT EN MARJANNE
18 Okt, 2013 20:01

Goed oppassen als je in Frankrijk tankt bij een onbemande pomp , ik tankte voor 84,00 op mijn bank afschrift afgeschreven 120,00

Ben direct naar mijn bank gegaan en die begonnen al te lachen zeker getankt bij een onbemande pomp in Frankrijk dit is normaal

dan krijg je over 10 dagen het verschil weer terug geboekt.

Dus oppassen

Antony.
19 Okt, 2013 00:37

Deze praktijken vinden al jaren plaats bij onbemande tankstations in Frankrijk. ING geeft pomphouders zelfs toestemming om hogere bedragen in te houden. Stukje emailcorrespondentie hierover van ING met mij als gedupeerde automobilist in Frankrijk:

"In uw e-mail geeft u aan dat u in Frankrijk één keer heeft getankt, maar dat het driemaal is afgeschreven. U vraagt hoe dat kan en hoe dit weer teruggestort kan worden op uw Betaalrekening. Wij begrijpen dat dit vragen bij u oproept. Graag reageren wij hierop.

Wanneer u in het buitenland betaalt of geld opneemt met uw Betaalpas, dan wordt dat bedrag direct gereserveerd op uw Betaalrekening. Deze reservering is meteen zichtbaar in uw rekeningoverzicht in Mijn ING, maar de betaling is dan nog niet afgeschreven. Dat gebeurt binnen vijf werkdagen.

Het kan in het buitenland voorkomen dat er tijdelijk een hoger bedrag wordt gereserveerd dan u heeft betaald of opgenomen. Dat is bijvoorbeeld het geval als u tankt bij een onbemand tankstation. De bank van het onbemande tankstation vraagt de ING toestemming om tijdelijk een hoger bedrag te reserveren. Door deze hogere reservering is het tankstation er dan zeker van dat het bedrag waarvoor getankt is ook wordt betaald.

Als uw bestedingsruimte dit toelaat, wordt het bedrag op uw Betaalrekening gereserveerd."

GERT EN MARJANNE
19 Okt, 2013 20:17

Voor mij dus nooit meer Frankrijk.

Antony.
20 Okt, 2013 09:33

GERT EN MARJANNE Schreef:

——————————————————-

> Voor mij dus nooit meer Frankrijk.

Kolder, dit heeft niets met Frankrijk te maken, maar met banken.

Internet staat vol met klachten hierover, oa: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=30&t=69015&start=40

Maria
20 Okt, 2013 12:36

GERT EN MARJANNE Schreef:

——————————————————-

> Voor mij dus nooit meer Frankrijk.

Jammer Frankrijk is zo mooi

Frankrijk Reizer
11 Jul, 2014 14:11

bekend verschijnsel

(voorblad gezuiverd :D

Maria
09 Sep, 2014 10:33

Frankrijk Reizer Schreef:

——————————————————-

> bekend verschijnsel

>

>

> (voorblad gezuiverd :D

Komen net terug uit La Douce France, betalen kun je overal mee, geen probleem met tanken

akke100
09 Sep, 2014 13:49

“Betalen kan je overal mee”. Wat bedoel je precies Maria?

Maria
10 Sep, 2014 19:32

akke100 Schreef:

——————————————————-

> “Betalen kan je overal mee”. Wat bedoel je precies

> Maria?

Jan cs Truus is ontwaakt :

cashgeld

maestro

CCard

Vista etc etc etc etc