Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op frankrijk.startpagina.nl

huis

• Maria

Hi

Na ampele overwegingen hebben we besloten om toch weer een 2* huis te kopen in de Dordogne of omgeving richting Ile de Re, zijn er Nederlanders die daar in de omgeving wonen en huizen van zo,n 400 m3 te koop weten staan, graag reacties via m,n PM

• akke

Dordogne of Ile de Re. Dat ligt nogal uit elkaar en verschilt ook behoorlijk. Toen we een paar jaar geleden op vakantie de hele Franse westkust hebben verkend viel me dat behoorlijk tegen. Gewoon niet mooi en onprettig. Als ik je mag raden dan is de Dordogne toch een veel betere keuze. Een heel mooi gebied met afwisselend landschap. Bovendien niet ver rijden van ons huis dus wat wil je nog meer? De aangeboden huizen zijn wel behoorlijk duur. Misschien dat in deze tijd van economische neergang dat de Nederlanders graag van hun huis af willen en is er misschien wel een koopje te vinden

Jaren geleden hebben we op vakantie daar een berghut gehuurd. Wel wat primitief maar de privacy was enorm. Daar hebben we dan ook gretig gebruik van gemaakt. De koeien zien er daar ook leuk uit mooi donkerbruin met wit omrande ogen. "s Morgens liepen die naar hun bergweiden en 's avonds weer terug.

• Maria

Smaken verschillen.

Afstand is plm 150 km

Wij kennen de westkust bijzonder goed vanwege ons vroeger huis in St Brieux, Ile - de Re heeft voordelen mbt tot fietsen golfen etc.

Koeien zijn onbelangrijk muv voor de bbq

• akke

Koeien zijn er inderdaad voor om op te eten maar ik vind het zielig voor je als je geen oog hebt voor de schoonheid van de oorspronkelijke rassen.

Ile de Re is een vlak bejaarden eilandje met wel hinderlijk veel wind. Als je daar voor kiest wens ik je veel geluk. Fietsen, amateurgolven en kaarten je moet het maar willen. Al aanbiedingen gehad?

Zelf verheug ik me komende week weer op het woeste gebied van de Ardeche sinds ik hersteld ben van de zenuwtumor in mijn voet en weer goed kan lopen.

• Maria

akke Schreef:

——————————————————-

> Koeien zijn er inderdaad voor om op te eten maar

> ik vind het zielig voor je als je geen oog hebt

> voor de schoonheid van de oorspronkelijke rassen.

> Ile de Re is een vlak bejaarden eilandje met wel

> hinderlijk veel wind.

Als je daar voor kiest wens

> ik je veel geluk. Fietsen, amateurgolven en

> kaarten je moet het maar willen. Al aanbiedingen

> gehad?

> Zelf verheug ik me komende week weer op het woeste

> gebied van de Ardeche sinds ik hersteld ben van de

> zenuwtumor in mijn voet en weer goed kan lopen.

Man natuurlijk ga ik niet op het schiereiland zitten, La Rochelle heeft mooie koophuisjes vlg enkele nederlanders.

Waaien ? geen probleem voor ons.:)-D

Koeien zijn import beesten, zoals je ze in Nederland in de parken duinen heide etc ook ziet rondsjokken, weinig opwindends aan.(td)

Voor een zenuw tumor kun je speciaal schoeisel aanschaffenX(.

• akke

We hebben toen ook La Rochelle aangedaan. Het stadje heeft een mooie klassieke haven met mooie gerestaureerde gebouwen er om heen. Er komen te veel toeristen en natuurlijk is er ook een lelijke haven met werkelijk stampvol plezierboten zoals je overal langs de kust kan vinden. Ik krijg dan altijd vluchtneigingen om al dat lelijks niet te hoeven zien. Het schijnt dat La Rochelle ook 1 van de uitvalbases was van de beruchte/beroemde kaper Robert Surcouf, van oorsprong uit Saint Malo. Maar er wordt nauwelijks aandacht gegeven aan dat stukje roemrucht verleden (voor de Fransen dan).

We hebben na lang zoeken een behoorlijk restaurant gevonden. Voor de rest waren het allemaal toeristenvallen.

Niet doen dus.

• Maria

akke Schreef:

——————————————————-

> We hebben toen ook La Rochelle aangedaan. Het

> stadje heeft een mooie klassieke haven met mooie

> gerestaureerde gebouwen er om heen. Er komen te

> veel toeristen en natuurlijk is er ook een lelijke

> haven met werkelijk stampvol plezierboten zoals je

> overal langs de kust kan vinden. Ik krijg dan

> altijd vluchtneigingen om al dat lelijks niet te

> hoeven zien. Het schijnt dat La Rochelle ook 1 van

> de uitvalbases was van de beruchte/beroemde kaper

> Robert Surcouf, van oorsprong uit Saint Malo. Maar

> er wordt nauwelijks aandacht gegeven aan dat

> stukje roemrucht verleden (voor de Fransen dan).

> We hebben na lang zoeken een behoorlijk restaurant

> gevonden. Voor de rest waren het allemaal

> toeristenvallen.

> Niet doen dus.

Ja Hidde Trees Truus Willem etc etc,

Jouw beurs trekt uitsluitend 10 *************** eettenten aan.

Wij zoeken restaurants waar de gemiddelde fransman komt, we kunnen frans lezen schrijven en spreken,m geen probleem om er te komen.

De havens heb je vermoedelijk s,nachts gezien of onder invloed:)-D , jullie gevoel voor apartheid en vooroordelen tov fransen en toeristen delen we gelukkig niet.

Gelukkig reageren er voldoende mensen via p messages positief over de beide in onderzoek zijnde lokaties , over 2 weken gaan we x tal mogelijkheden met een ons bekende franse makelaar bekijken.

.

• akke

Ik had het over toeristenvallen daar komt de gemiddelde Fransman niet. Waar ze wel komen is in La Rochelle niet aanwezig.

Dat propvolle haventje met plezierboten ligt achter de mooie gerestaureerde haven. Ook voor jou niet moeilijk te vinden.

Heb je ooit aanbieders van huizen hun huis en omgeving horen afkraken? Sterkte bij het zoeken, zo te horen zal je het nodig hebben.

• Maria

akke Schreef:

——————————————————-

> Ik had het over toeristenvallen daar komt de

> gemiddelde Fransman niet. Waar ze wel komen is in

> La Rochelle niet aanwezig.

> Dat propvolle haventje met plezierboten ligt

> achter de mooie gerestaureerde haven. Ook voor jou

> niet moeilijk te vinden.

> Heb je ooit aanbieders van huizen hun huis en

> omgeving horen afkraken? Sterkte bij het zoeken,

> zo te horen zal je het nodig hebben.

Hidde Jan Cees Truus Trees Willem etc etc. stop eens met je decadente lijntjes die niets met deze topic van doen hebben, wij stellen jouw adviezen totaal niet op prijs.X(

Vlg mij weet je niet eens waar La Rochelle ligt, jouw info is volkomen onjuist.

Gelukkig is onze kennis van Dordoge La Rochelle og en Bretagne in ruime mate aanwezig, alsmede de franse vrienden die ons tips geven incl de ons bevriende makelaar.

• akke

Met dat huisje in de Eifel wist je ook zo goed. Zeker ook met advies van je vrienden. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.