Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op frankrijk.startpagina.nl

huis

• Maria

akke Schreef:

——————————————————-

> Met dat huisje in de Eifel wist je ook zo goed.

> Zeker ook met advies van je vrienden. Met zulke

> vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Dat huisje met 20 % winst verkocht via een vriend, vermoedelijk is jouw vriendenkringe beperkt tot Hidde Cees Willem Jan Trees Truus etc

• akke

Grappig die bewering dat je het huisje gekocht hebt om winst te maken. Je wou namelijk dolgraag wonen tussen het bier en de bratwurst.

Ik heb geen vriendenkring nodig om mijn huis te verkopen dat kan ik zelf heel goed. Mijn huis in Utrecht heb ik indertijd met 100% winst verkocht kijk maar in het kadaster naar de huizen in Voordorp zoals de wijk daar heet.

De huizen in de Ardèche en de Betuwe zijn met kennis van zaken gekocht c.q. laten bouwen, dus er is geen enkele reden om naar een nieuw huis uit te kijken. Met de hulp van jouw vrienden is dat blijkbaar hard nodig en ik voorzie dat je nu weer blindelings het verkeerde huis gaat kopen met deze vrienden. Ik wens je het niet toe maar de kaars en de vlieg zijn ook goede vrienden tot die er in vliegt.

• Annette

Waarom doen jullie zo harteloos tegen elkaar, ieder heeft eigen voorkeur of oog voor iets; denk eens aan de hartelijke Franse houding!?..

Dan een Tip onroerend goed, het is nog steeds veel goedkoper zelf een huis op een Franse site te zoeken dan van Nederlanders over te nemen.

Vaak hebben zij een huis al tegen een stevige prijs gekocht ipv te onderhandelen; en hoop geld aan renovatie uitgegeven en met relatief hoge rekeningen van aannemers, en willen(of moeten) die investering terug zien.

Het loont de moeite op Franse particuliere en huizensites te zoeken en bereid te zijn zelf wat te verbouwen, en kan je dit ook naar eigen inzicht doen; er zijn dingen waar je rekening mee kan houden om te voorkomen dat je de hoofdprijs betaalt aan een aannemer.

Zelf vind ik het leuk te helpen zoeken naar een goed en betaalbaar huis in elke streek, als ex lerares Frans, ken ik de juiste voor Nederlanders vaak onbekende sites en zoek- en juridische termen enz. (o.a ook van particulieren of encheres)

Wil graag een voorbeeld sturen, en u zal verbaasd zijn over de lage vraagprijs, en vergeet nooit nog keihard te onderhandelen over de prijs, vooral in de hogere prijsklassen enz enz.Geef streek zo precies mogelijk op en eisen aan inhoud, grondoppervlak en ligging (dorp plattenland, kust bergen enz) en ik stuur een voorbeeld met een paar foto's enz.

Groeten Annette

• Frankrijk Reizer

leuke omgeving