Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op frankrijk.startpagina.nl

Frankrijk failliet ?

• akke100

Zielig dat je in Frankrijk niets beter weet te doen dan bridge spelen.

• Maria

akke100 Schreef:

——————————————————-

> Zielig dat je in Frankrijk niets beter weet te

> doen dan bridge spelen.

Oh kun jij ons gadeslaan ?, vanmorgen lekker gelunch met onze franse vrienden in het dorp, ook zij hebben een hekel aan Hollande en z,n geknepen club.

Zielig voor de pedante lui met dure hotels dinners wijnen en overgewicht :(:( en een hutje ergens aan een beekje

• akke100

Ik ben blijvend 7 kilo afgevallen doordat ik geen vruchtendrank meer drink maar water (en wijn). Dat alles zo duur is geworden ligt niet aan mij. Ik schep er dan ook geen plezier in. Dat stroompje heet trouwens de Ardèche. Pas stond de toegangsbrug tot “onze” berg volledig onder water. Nog nooit gezien.

• akke100

Volgende week weer naar Frankrijk om dat land rijk te eten en te drinken en natuurlijk Maria om die azijnpissers waar jij mee omgaat te vermijden.

• Maria

akke100 Schreef:

——————————————————-

> Volgende week weer naar Frankrijk om dat land rijk

> te eten en te drinken en natuurlijk Maria om die

> azijnpissers waar jij mee omgaat te vermijden.

Hidde Jan Cees Truus Flio Klaas Trees, aangezien jij het frans niet beheerst kun jij met niemand omgaan, jullie lui worden door de fransen uitgekotst :(

• akke100

Mijn vrouw en schoonfamilie spreken vloeiend Frans. Alleen ik ben die stumper die geen goed Frans spreekt en verstaat. Hoewel ik op de middelbare school de beste was in Schoolfrans en ook voor mijn studie diverse studieboeken in het Frans heb moeten doornemen is dat alles dus geen garantie dat ik in Frankrijk makkelijk uit de voeten kan met mijn Frans. Overigens heb ik in het Franstalige gedeelte van Zwitserland er veel minder moeite mee. Daar spreken ze zuiverder en rustiger Frans dan de Fransen met al hun lokale dialecten. In de Ardèche b.v. lijkt het plaatselijk Franse dialect op Spaans. Gelukkig verstaat mijn vrouw ook de diverse Franse dialecten.

• Maria

akke100 Schreef:

——————————————————-

> Mijn vrouw en schoonfamilie spreken vloeiend

> Frans. Alleen ik ben die stumper die geen goed

> Frans spreekt en verstaat. is dat alles dus geenHoewel ik op de

> middelbare school de beste was in Schoolfrans en

> ook voor mijn studie diverse studieboeken in het

> Frans heb moeten doornemen

> garantie dat ik in Frankrijk makkelijk uit de

> voeten kan met mijn Frans. Overigens heb ik in het

> Franstalige gedeelte van Zwitserland er veel

> minder moeite mee. Daar spreken ze zuiverder en

> rustiger Frans dan de Fransen met al hun lokale

> dialecten. In de Ardèche b.v. lijkt het

> plaatselijk Franse dialect op Spaans. Gelukkig

> verstaat mijn vrouw ook de diverse Franse

> dialecten.

wat een hopeloze studiebol, zit hij/zij daar met de schoonfamilie ????? jakkes

• akke100

Maria, wat een vreemde voorstelling van zaken toch. Dat mijn schoonfamilie vloeiend Frans spreekt, betekent nog niet dat ik bij ze op schoot zit.

• Maria

akke100 Schreef:

——————————————————-

> Maria, wat een vreemde voorstelling van zaken

> toch. Dat mijn schoonfamilie vloeiend Frans

> spreekt, betekent nog niet dat ik bij ze op schoot

> zit.

Dat zal wel zo zijn of onder de schoenen zit(plak)

• akke100

Verveel je je? Deze week reizen we af naar Frankrijk. Het geplande bezoek aan een museum in Montpellier zal wel niet doorgaan omdat de stad onder water staat.

Voor de zekerheid bij aankomst in de Ardèche maar flink wat gaan hamsteren. De rivier de Ardèche zal n.l. ook wel overstromingen veroorzaken en kan kunnen we niet via de brug over de Ardèche de berg af.